Spisovatelův deník

Recenze eknih od projektu Podporujeme české autory

8.12.2017 | Jan Šuba

Dobrý večer milí čtenáři Spisovatelského deníku,

Dnešní den bychom vám chtěli ukázat recenze na naše e-knihy od projektu Podporujeme české autory, který svými recenzemi sice moc autorky nepodpořil, ale i tak jsme rádi, že pro nás tyto recenze vytvořili. Ona záporná  recenze je totiž vesměs stejně tak účinná jako pozitivní recenze. Důležité je, aby se o daném člověku vědělo. Ostatně o tom reklama je. Hodně často se naopak setkávám s tím, že špatná reklama je paradoxně lepší než pozitivní reklama. Marně pátrám, čím to může být, ale je to zřejmě způsobeno tím, že člověk je nastaven spíše chyby hledat, nikoliv chválit za to, co je dobře. A jelikož mozek často filtruje, spousta lidí se zaměří právě na danou negativní věc, protože jsou tak naučení. Proto se člověk více zaměří na negativní reklamu, protože pozitivní reklama je pro mozek samozřejmostí.

Nejenom u recenzí od Podporujeme české autory, ale všeobecně u všech článků mířících na určitou kritiku dané osoby (ať už jsou to knihy, anebo fotbal apod.) postrádám od lidí, co píšou dané články, určitou dávku pokory a empatie. Dokonce existují lidé, kteří soudí, a přitom nikdy neprovozovali danou činnost lidí, o kterých píší a i v tomto případě to bohužel není jiné (recenzentka se bohužel nikdy ani nepokusila něco napsat). Proč se o tom zmiňuji? O tomto nedostatku soudnosti se zmiňuji právě z toho důvodu, že když už někoho soudíte, musíte mít přece aspoň špetku zkušenosti s tím, o čem právě píšete. Jak může člověk psát o tom, že děj je nezajímavý, kniha je pro nenáročné čtenáře či je v knize nulová zápletka, když nikdy žádný děj a zápletku nevytvořil. Jak někdo může říct o fotbalistovi, že tuto šanci měl proměnit, když nikdy nebyl v pozici, ve které se právě daný člověk nacházel. A takto bych bohužel mohl pokračovat dále…

V dnešní době to dokonce přerostlo v takovou neúnosnou mez, že novináři, a ti co o někom píší, danou osobu osočí, a pak vyjde najevo, že to není pravda. Nejčastěji se to samozřejmě děje v bulvárních novinách a právě ve sportu, protože tam jsou dané osoby nejvíce na očích. Já miluji kritiku, protože ta nás posouvá dále, ale někdy jsou určité věci opravdu za hranou (viz. vyjádření dané recenzentky, která tvrdila, že nám v knize chybí část textu, načež po naší poznámce nic nenašla a ani se nám za to neomluvila).

Nikomu tyto věci nemám za zlé, a tak vám s radostí mohu oznámit, že tyto tři e-knihy mají další recenzi a jsem opravdu rád, že můžeme pomáhat a dostanou se k většímu počtu lidí. I když jsem zde napsal vše upřímně, tak jak to cítím (ostatně tak by se měl chovat každý), určitě to není nic hanlivého na adresu projektu Podporujeme české autory. Tímto bych chtěl ještě jednou poděkovat za vzniklé recenze právě tomuto projektu. Jestli je totiž něco špatného nebo dobrého, to posuzuje právě člověk, protože ve finále je vše neutrální. A i když pro autorky nejsou recenze moc dobré, věřím, že jsou vděčné stejně tak jako já, že o nich vůbec někdo recenzi napíše, a tak do třetice všeho „dobrého“ mockrát děkuji projektu Podporujeme české autory.

Celý článek

Recenze eknihy Sedmé nebe

16.10.2017 | Jan Šuba

Dobrý den milý čtenáři spisovatelského deníku,

Dneska se zaměříme na eknihu s názvem Sedmé nebe, kterou jsme nedávno vydali. Jelikož si myslíme, že je toto dílo velmi zdařilé, oslovili jsme pár recenzentů a vybrali jsme jednu z nich. Pokud budete mít zájem i vy recenzovat naše eknihy, stačí napsat na zakaznickapodpora@makniha.cz, anebo na fb profil Má kniha.cz. Za recenzi děkujeme stránkám My secret travelling. Tak teď už stačí popřát jen příjemné čtení a hezký zbytek dne.

Celý článek

Možná spolupráce s blogery a blogerkami

19.7.2017 | Jan Šuba

Všichni víme jak těžké je prorazit se svou knihou, pokud je vaše první či pokud jste jen málo známý autor. Musíte získat podvědomí lidu o vaší knize, pozitivní ohlasy, reklamu a určitou skupinu vašich fanoušků. Víme, že je těžké si něco takového vybudovat, a proto nabízíme všem blogerům a blogerkám možnost recenzovat a propagovat začínající autory a autorky, kteří své e-knihy vydávají právě na našem portálu. Stačí napsat na zakaznickapodpora@makniha.cz či na fb stránku Má kniha.cz. Za odměnu dostanete e-knihy, které jsou velmi originální a hlavně neznámé, tudíž máte jistotu, že jste podobná díla jen málokdy četli. Mockrát děkujeme všem, co napíší a všem těm, kteří budou propagovat a recenzovat naše autory a autorky. Doufáme, že se vám některý z nich zalíbí natolik, že se i vy stanete jejich fanoušky.

Celý článek

Význam snů pro psaní knihy

11.6.2017 | Jan Šuba

Krásný víkend všem,

Také se vám občas zdají sny, které se vám neustále opakují či jsou jako živé? Pak vám chce vaše podvědomí něco sdělit. A jak toto sdělení využít v psaní knihy? To si dneska povíme. Vražda, autonehoda či jen pouhé šlápnutí do „hovna“? Pokud jsou tyto sny jako živé či mají opakující tendenci, je velmi pravděpodobné, že vám tím chce vaše duše podvědomě naznačit něco, co přes vaše Ego nemůžete či nechcete vidět a vědět. Pokud si hned po probuzení zaznamenáte velmi živý či opakující sen, můžete si tím ušetřit mnoho práce. Máte problém s tím, jak pokračovat v ději či se cítíte špatně za to, že jste nechali určité postavy mimo děj? I v tom má může daný sen pomoci, protože duše prostřednictvím snů vysílá odpovědi na vaše otázky, které nemůžete přes den získat, protože se ztratí ve filtru Ega. Jak tedy využít sny při psaní knihy? Stačí vždy přes spánkem vyslat myšlenku či prosbu o pomoc ve formě snů. Pokud sen dává smysl a dává vám řešení na váš problém či otázku, máte vyhráno. Pokud sen je jen jakousi odpovědí na stav vaší mysli, který musíte změnit, aby se dostavila daná odpověď, máte z poloviny vyhráno. Poté je třeba se ptát na daný problém, jenž vám filtruje dané odpovědi ve formě snu, a pak se k danému problému dostanete. Poté začnete dostávat nové vjemy a myšlenky, které vám pomohou vaší knihu napsat tak, aby byla pro všechny přínosem. Ruku na srdce, psaní knihy je pouze o vyjádření myšlenek na papír (v dnešní době do počítače). Občas, když si nevím rady s tím, jak danou věc napsat, aby byla užitečná a přínosná pro čtenáře, dostaví se mi sen, který mi ulehčí neskutečné kvantum práce (když ho dobře pochopím). Musím si ovšem o něj říct, aby mi sen ukázal cestu a směr, kam by se měla daná kniha ubírat.

Proto jsem asi jeden z mála lidí, kteří si nedělají osu knihy, směr různých kapitol atd., protože to není ono. Mám vymyšlený pouze námět a hlavní postavy. Je to jako v životě. Věci, které neplánujeme a děláme je, jak právě přijdou, jsou nejlepší. Kdybych si nastavil osu knihy, a jak by asi tak měla vypadat kapitola po kapitole, nikdy bych nemohl využít sílu snů apod., protože moje Já už by si nalajnovalo jiný směr. Tato metoda mi opravdu pomáhá, a myslím si, že je to na mé knize znát. Vše je spontánní, autentické a vytvořené v proudu. Pokud tomu nevěříte, píšete zrovna knihu a nevíte, jak dál, zkuste sílu odpovědi právě v daném snu. Pokud se nedostaví sen, uvidíte, že se dostaví aspoň odpověď prostřednictvím ranních myšlenek, které si zapište, a poté zkuste použít do knihy. Doufám, že vám tento článek pomůže v psaní knihy, pokud jste zrovna na rozcestí ať už s dějem či s prolínám postav. Důležité je věci zkoušet, každému se odpovědi dostavují jinak, proto zkoušejme a tvořme.

S pozdravem a přáním krásných snů tým Má kniha.cz

Celý článek

Anketa pro fanoušky webu

16.4.2017 | Jan Šuba

Příjemné sváteční odpoledne,

Už je to více nežli rok, co jsme spustili tento portál a musíme se přiznat, že jsme podobný zájem čekali, dokonce jsme byli i většími optimisty, než je nynější číslo autorů, kteří u nás publikovali svou eknihu. Mysleli jsme si, že budeme mít mnoho autorů, ale hlavně mnoho prodejů, což se ukázalo jako velká mýlka. Vydávat začínající autory a především jejich knihy ve formátu ebook, nemůže vynášet takové zisky, aby člověk tento server neměl jako koníček, ale jako reálnou práci. Jelikož je tento web určitou beta verzí na něco, co po něm přijde, rádi bychom se s vámi poradili co dál. Server Má kniha.cz pomalu dosáhne hranice 100 vydaných autorů, což jsme potřebovali ke sběru toho, abychom mohli web posunout zase o stupínek výše. Jelikož se k tomuto číslu brzy dostaneme, je na programu dne, co s webem dále. Jelikož nám není lhostejný názor těch, co mají tento portál rádi, vytvořili jsme zde anketu, co by se vám líbilo, jako případné pokračování tohoto webu Má kniha.cz

1. varianta: Zachovat původní model s vydáváním e-knih začínajícím autorům a přidat k nim i vydávání tištěných knih začínajícím autorům, kteří mají zdařilá díla.

2. varianta: Vytvořit nakladatelství pro většinu spisovatelů a pro vydávání knih i zahraničním autorům, kterým vytvoříme i překlad. Další pokračování vydávání eknih a knih začínajícím autorům by bylo zachováno, ale v daleko menším počtu než doposud.

3. varianta: Vytvořit z Má kniha.cz velké internetové knihkupectví, které bude prodávat eknihy a tištěné knihy všech autorů z celého světa. Dále se vytvoří na stránce prostor pro začínající spisovatele,  kteří budou moci dále u nás vydávat své eknihy a rovnou budou publikováni a propagováni na naší stránce v sekci začínající spisovatelé na Má kniha.cz

Pokud byste měli jiné návrhy, jsou s očekáváním vítány a přijaty. Mockrát děkujeme a přejeme krásné prožití Velikonoc.

11391785_927686223950481_7919311733566086893_n

Celý článek