Jak nebýt úplným blbcem
Pod žertovným názvem se skrývá svěže napsaná kniha na vážné téma: Jak vyžít ve stále náročnější a mnohdy stále nestydatější mezilidské komunikaci; převážně při práci, podnikání, budování kariéry, ale též v osobním životě. Kniha je modernizovaná nejčerstvějšími výzkumy a zkušenostmi z kurzů, tréninků, besed a zpětných vazeb autora.
Kniha se díky svému názvu jistě hodí v této elektronické nebo i v papírové podobě jako žertovný dárek někomu z kolegů (např. „šéfovi či kolegovi k narozeninám – a on ani neví, kdo přesně mu to dal“), ale také k přímému prostudování a pravidelnému nahlížení přímo tomu, kdo si ji pořídí.
David Gruber se zde poprvé pouští do „stručné kuchařky“, tj. bez jakéhokoliv teoretizování uvádí typické problémové situace (pomluva; šéf „nechce nic slyšet“; manipulátor na poradě; osočení pomocí polopravdy aj.) a hned nato konkrétní komunikační obranu, vhodnou reakci.
Brzy je však chtě nechtě respektována situace, že určitá jediná konkrétní komunikační obrana může někdy uspět, jindy ale selhat. A tak se začínají probírat různé typy lidí podle charakteru, temperamentu, osobnostních preferencí apod. Čtenář zde má systematickou typologii těch, na nichž závisí jeho komunikační a tím i pracovní úspěch. Typologie lidí z pera Davida Grubera je úplnou novinkou, většinou totiž dříve takový přístup spíše kritizoval.
Ale kontinuita Gruberových názorů je přesto zachována; ukazuje, že komunikační typ není nějaká stálá veličina, na níž můžeme vždy sázet při volbě komunikačního přístupu; ale že hodně závisí na prostředí-situaci a na momentální dispozici komunikujícího člověka.
Na závěr autor formuluje sedm zcela nových „komunikačních obrů“, tedy psychologických dovedností, které vám obecně umožní najít optimální reakci na jakoukoliv problémovou situaci. Jde o know-why, z nějž znalému čtenáři vyplyne vždy správné know-how. Znovu před vámi defilují konkrétní komunikační problémy obdobné těm úvodním, ale s vašimi reakcemi již podstatně vyspělejšími, moudřejšími, více variantními. Optimalizovanými na samou hranici umění možného.
Zajímavostí je, že v seznamu literatury je kromě knižních pramenů uváděna též přednáška - a to přednáška mezinárodního ředitele Microsoftu Jana Mühlfeita o úspěchu a osobním rozvoji. Tedy zdroj, který je svými praktickými pracovními výsledky nad jiné důvěryhodný.
Příznivci objektivismu budou jistě rádi, že je v e-knize „navštíví“ a „pohovoří s nimi“ slavná spisovatelka Ayn Randová.
Počet stran: 86
Rok vydání: 2015
ISBN: 978-80-856-2499-1
Online publikace (formáty ePub, PDF, MOBI)
Vložte Vaše hodnocení
Pod žertovným názvem se skrývá svěže napsaná kniha na vážné téma: Jak vyžít ve stále náročnější a mnohdy stále nestydatější mezilidské komunikaci; převážně při práci, podnikání, budování kariéry, ale též v osobním životě. Kniha je modernizovaná nejčerstvějšími výzkumy a zkušenostmi z kurzů, tréninků, besed a zpětných vazeb autora.
Kniha se díky svému názvu jistě hodí v této elektronické nebo i v papírové podobě jako žertovný dárek někomu z kolegů (např. „šéfovi či kolegovi k narozeninám – a on ani neví, kdo přesně mu to dal“), ale také k přímému prostudování a pravidelnému nahlížení přímo tomu, kdo si ji pořídí.
David Gruber se zde poprvé pouští do „stručné kuchařky“, tj. bez jakéhokoliv teoretizování uvádí typické problémové situace (pomluva; šéf „nechce nic slyšet“; manipulátor na poradě; osočení pomocí polopravdy aj.) a hned nato konkrétní komunikační obranu, vhodnou reakci.
Brzy je však chtě nechtě respektována situace, že určitá jediná konkrétní komunikační obrana může někdy uspět, jindy ale selhat. A tak se začínají probírat různé typy lidí podle charakteru, temperamentu, osobnostních preferencí apod. Čtenář zde má systematickou typologii těch, na nichž závisí jeho komunikační a tím i pracovní úspěch. Typologie lidí z pera Davida Grubera je úplnou novinkou, většinou totiž dříve takový přístup spíše kritizoval.
Ale kontinuita Gruberových názorů je přesto zachována; ukazuje, že komunikační typ není nějaká stálá veličina, na níž můžeme vždy sázet při volbě komunikačního přístupu; ale že hodně závisí na prostředí-situaci a na momentální dispozici komunikujícího člověka.
Na závěr autor formuluje sedm zcela nových „komunikačních obrů“, tedy psychologických dovedností, které vám obecně umožní najít optimální reakci na jakoukoliv problémovou situaci. Jde o know-why, z nějž znalému čtenáři vyplyne vždy správné know-how. Znovu před vámi defilují konkrétní komunikační problémy obdobné těm úvodním, ale s vašimi reakcemi již podstatně vyspělejšími, moudřejšími, více variantními. Optimalizovanými na samou hranici umění možného.
Zajímavostí je, že v seznamu literatury je kromě knižních pramenů uváděna též přednáška - a to přednáška mezinárodního ředitele Microsoftu Jana Mühlfeita o úspěchu a osobním rozvoji. Tedy zdroj, který je svými praktickými pracovními výsledky nad jiné důvěryhodný.
Příznivci objektivismu budou jistě rádi, že je v e-knize „navštíví“ a „pohovoří s nimi“ slavná spisovatelka Ayn Randová.
Počet stran: 86
Rok vydání: 2015
ISBN: 978-80-856-2499-1
Online publikace (formáty ePub, PDF, MOBI)
Vložte Vaše hodnocení
Tento produkt má variabilní cenu, vyberte si, za kolik chcete tento produkt koupit. Nejnižší cena je 259,-.