Východočeské závody a okruhy
Nakladatelství: Grada
Dostupnost: Ihned
Informace
Kniha Východočeské závody a okruhy je dalším pokračováním pohledu na motoristické závodění na městských okruzích a závodech do vrchu. Volně navazuje na vydání ze středních, severních a západních Čech, Moravy a Slezska. Silniční závody ve východních Čechách započaly v polovině dvacátých let minulého století. I v těchto částech republiky startovali závodníci zvučných jmen a mnoho závodů mělo i mezinárodní účast.
V první předválečné části je vzpomenuto na začátky v Hořicích, Hradci Králové, Nové Pace, Bohdanči i Brandýse nad Orlicí a dalších místech. Druhá část se chronologicky věnuje poválečnému závodění z více než třiceti míst tohoto kraje – Litomyšle, Jičína, Nového Bydžova, Náchoda, Pardubic, Holic, Dvora Králové a mnoha dalších. V třetí samostatné části se seznámíte s několika výbornými závodníky, konstruktéry a mechaniky, jejichž jména se ve své době skloňovala po celé Evropě – Čeněk Junek, Vlastimil Rain, Václav Rathouský, Miroslav Felgr, Jiří Koštíř, Zbyněk Havrda.
Konstruktéři, především ti motocykloví, dali uvedeným i jiným závodům punc technického vývoje a posunuli tak úroveň závodů dál. V Hradci Králové přišly na svět motocykly AHRA, ve Dvoře Králové nad Labem stroje Ravo, v Jaroměři motocykly MS, nedaleko Ústí nad Orlicí stroje Perti a ve stejném městě vstoupily stroje FGR i do nového jedenadvacátého století. A nebylo to všechno. V České Třebové vznikly motocykly VAB a v podkrkonošském Hostinném byly postaveny stroje Mali s českými motory Jawa a již zmíněným motorem AHRA.
Knihu doplňují mapky okruhů, dobové, dosud nepublikované fotografie a rovněž tradičně nechybí ani výsledkové bilance.
V první předválečné části je vzpomenuto na začátky v Hořicích, Hradci Králové, Nové Pace, Bohdanči i Brandýse nad Orlicí a dalších místech. Druhá část se chronologicky věnuje poválečnému závodění z více než třiceti míst tohoto kraje – Litomyšle, Jičína, Nového Bydžova, Náchoda, Pardubic, Holic, Dvora Králové a mnoha dalších. V třetí samostatné části se seznámíte s několika výbornými závodníky, konstruktéry a mechaniky, jejichž jména se ve své době skloňovala po celé Evropě – Čeněk Junek, Vlastimil Rain, Václav Rathouský, Miroslav Felgr, Jiří Koštíř, Zbyněk Havrda.
Konstruktéři, především ti motocykloví, dali uvedeným i jiným závodům punc technického vývoje a posunuli tak úroveň závodů dál. V Hradci Králové přišly na svět motocykly AHRA, ve Dvoře Králové nad Labem stroje Ravo, v Jaroměři motocykly MS, nedaleko Ústí nad Orlicí stroje Perti a ve stejném městě vstoupily stroje FGR i do nového jedenadvacátého století. A nebylo to všechno. V České Třebové vznikly motocykly VAB a v podkrkonošském Hostinném byly postaveny stroje Mali s českými motory Jawa a již zmíněným motorem AHRA.
Knihu doplňují mapky okruhů, dobové, dosud nepublikované fotografie a rovněž tradičně nechybí ani výsledkové bilance.
Počet stran: 224
Rok vydání: 2022
ISBN: 978-80-271-3584-4
Online publikace (formáty PDF, PDF)
Hodnocení
Vložte Vaše hodnocení
Kniha Východočeské závody a okruhy je dalším pokračováním pohledu na motoristické závodění na městských okruzích a závodech do vrchu. Volně navazuje na vydání ze středních, severních a západních Čech, Moravy a Slezska. Silniční závody ve východních Čechách započaly v polovině dvacátých let minulého století. I v těchto částech republiky startovali závodníci zvučných jmen a mnoho závodů mělo i mezinárodní účast.
V první předválečné části je vzpomenuto na začátky v Hořicích, Hradci Králové, Nové Pace, Bohdanči i Brandýse nad Orlicí a dalších místech. Druhá část se chronologicky věnuje poválečnému závodění z více než třiceti míst tohoto kraje – Litomyšle, Jičína, Nového Bydžova, Náchoda, Pardubic, Holic, Dvora Králové a mnoha dalších. V třetí samostatné části se seznámíte s několika výbornými závodníky, konstruktéry a mechaniky, jejichž jména se ve své době skloňovala po celé Evropě – Čeněk Junek, Vlastimil Rain, Václav Rathouský, Miroslav Felgr, Jiří Koštíř, Zbyněk Havrda.
Konstruktéři, především ti motocykloví, dali uvedeným i jiným závodům punc technického vývoje a posunuli tak úroveň závodů dál. V Hradci Králové přišly na svět motocykly AHRA, ve Dvoře Králové nad Labem stroje Ravo, v Jaroměři motocykly MS, nedaleko Ústí nad Orlicí stroje Perti a ve stejném městě vstoupily stroje FGR i do nového jedenadvacátého století. A nebylo to všechno. V České Třebové vznikly motocykly VAB a v podkrkonošském Hostinném byly postaveny stroje Mali s českými motory Jawa a již zmíněným motorem AHRA.
Knihu doplňují mapky okruhů, dobové, dosud nepublikované fotografie a rovněž tradičně nechybí ani výsledkové bilance.
V první předválečné části je vzpomenuto na začátky v Hořicích, Hradci Králové, Nové Pace, Bohdanči i Brandýse nad Orlicí a dalších místech. Druhá část se chronologicky věnuje poválečnému závodění z více než třiceti míst tohoto kraje – Litomyšle, Jičína, Nového Bydžova, Náchoda, Pardubic, Holic, Dvora Králové a mnoha dalších. V třetí samostatné části se seznámíte s několika výbornými závodníky, konstruktéry a mechaniky, jejichž jména se ve své době skloňovala po celé Evropě – Čeněk Junek, Vlastimil Rain, Václav Rathouský, Miroslav Felgr, Jiří Koštíř, Zbyněk Havrda.
Konstruktéři, především ti motocykloví, dali uvedeným i jiným závodům punc technického vývoje a posunuli tak úroveň závodů dál. V Hradci Králové přišly na svět motocykly AHRA, ve Dvoře Králové nad Labem stroje Ravo, v Jaroměři motocykly MS, nedaleko Ústí nad Orlicí stroje Perti a ve stejném městě vstoupily stroje FGR i do nového jedenadvacátého století. A nebylo to všechno. V České Třebové vznikly motocykly VAB a v podkrkonošském Hostinném byly postaveny stroje Mali s českými motory Jawa a již zmíněným motorem AHRA.
Knihu doplňují mapky okruhů, dobové, dosud nepublikované fotografie a rovněž tradičně nechybí ani výsledkové bilance.
Počet stran: 224
Rok vydání: 2022
ISBN: 978-80-271-3584-4
Online publikace (formáty PDF, PDF)
Vložte Vaše hodnocení
Vyberte si cenu
Tento produkt má variabilní cenu, vyberte si, za kolik chcete tento produkt koupit. Nejnižší cena je 458,-.