Zdravotní gramotnost u vybraných skupin obyvatelstva Jihočeského kraje
Nakladatelství: Grada
Dostupnost: Ihned
Informace
Zdravotní gramotnost je schopnost získávat, přečíst, pochopit a využít zdravotní informace tak, aby člověk mohl správně rozhodovat o svém zdraví. V současné době je zdravotní gramotnost důležitou prioritou agendy. Je jí míněna míra, v jaké mají jednotlivci schopnost si zajistit, pojmout a pochopit zdravotní informace a služby tak, aby se mohli správně rozhodnout ohledně svého zdraví.
Struktura monografie vychází ze zadání projektu – úvodní část je věnována popisu projektu, následující kapitola je zaměřena na metodologii, výběr cílových skupin a zpracování dat.
Další kapitola se zabývá zdravotní gramotností dětí ve věku 12–18 let v Jihočeském kraji. Třetí kapitola je věnována zdravotní gramotnosti u dospělých. Následující kapitola se zabývá problematikou zdravotní gramotnosti u seniorů. Šestá kapitola osvětluje problematiku zdravotní gramotnosti chudých (občanů pod hranicí chudoby). Kapitola sedmá se zaměřuje na problematiku zdravotní gramotnosti u Romů. Další, osmá kapitola porovnává zdravotní gramotnost u vybraných cílových skupin Jihočeského kraje. Následující kapitola pojednává o možnostech zlepšení zdravotní gramotnosti z pohledu odborné veřejnosti (lékařů a sester). Následuje kapitola, která se věnuje podílu práce všeobecných sester na zvyšování zdravotní gramotnosti. Poslední kapitola je zaměřena na etický rozměr zdravotní gramotnosti a následuje závěr a doporučení.
Hlavní řešitelkou projektu byla za Zdravotně sociální fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích doc. PhDr. Sylva Bártlová, Ph.D. Vedoucími jednotlivých týmů byli: Mgr. František Dolák, Ph.D., doc. PhDr. Alena Kajanová, Ph.D., Mgr. Dita Nováková, Ph.D., Mgr. Lenka Šedová, Ph.D., a Mgr. Radka Šulistová, Ph.D. Výzkumná zjištění z tohoto projektu se stala podkladem pro sestavení této monografie.
Struktura monografie vychází ze zadání projektu – úvodní část je věnována popisu projektu, následující kapitola je zaměřena na metodologii, výběr cílových skupin a zpracování dat.
Další kapitola se zabývá zdravotní gramotností dětí ve věku 12–18 let v Jihočeském kraji. Třetí kapitola je věnována zdravotní gramotnosti u dospělých. Následující kapitola se zabývá problematikou zdravotní gramotnosti u seniorů. Šestá kapitola osvětluje problematiku zdravotní gramotnosti chudých (občanů pod hranicí chudoby). Kapitola sedmá se zaměřuje na problematiku zdravotní gramotnosti u Romů. Další, osmá kapitola porovnává zdravotní gramotnost u vybraných cílových skupin Jihočeského kraje. Následující kapitola pojednává o možnostech zlepšení zdravotní gramotnosti z pohledu odborné veřejnosti (lékařů a sester). Následuje kapitola, která se věnuje podílu práce všeobecných sester na zvyšování zdravotní gramotnosti. Poslední kapitola je zaměřena na etický rozměr zdravotní gramotnosti a následuje závěr a doporučení.
Hlavní řešitelkou projektu byla za Zdravotně sociální fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích doc. PhDr. Sylva Bártlová, Ph.D. Vedoucími jednotlivých týmů byli: Mgr. František Dolák, Ph.D., doc. PhDr. Alena Kajanová, Ph.D., Mgr. Dita Nováková, Ph.D., Mgr. Lenka Šedová, Ph.D., a Mgr. Radka Šulistová, Ph.D. Výzkumná zjištění z tohoto projektu se stala podkladem pro sestavení této monografie.
Počet stran: 176
Rok vydání: 2019
ISBN: 978-80-271-2201-1
Online publikace (formáty ePub, ePub, MOBI, MOBI)
Hodnocení
Vložte Vaše hodnocení
Zdravotní gramotnost je schopnost získávat, přečíst, pochopit a využít zdravotní informace tak, aby člověk mohl správně rozhodovat o svém zdraví. V současné době je zdravotní gramotnost důležitou prioritou agendy. Je jí míněna míra, v jaké mají jednotlivci schopnost si zajistit, pojmout a pochopit zdravotní informace a služby tak, aby se mohli správně rozhodnout ohledně svého zdraví.
Struktura monografie vychází ze zadání projektu – úvodní část je věnována popisu projektu, následující kapitola je zaměřena na metodologii, výběr cílových skupin a zpracování dat.
Další kapitola se zabývá zdravotní gramotností dětí ve věku 12–18 let v Jihočeském kraji. Třetí kapitola je věnována zdravotní gramotnosti u dospělých. Následující kapitola se zabývá problematikou zdravotní gramotnosti u seniorů. Šestá kapitola osvětluje problematiku zdravotní gramotnosti chudých (občanů pod hranicí chudoby). Kapitola sedmá se zaměřuje na problematiku zdravotní gramotnosti u Romů. Další, osmá kapitola porovnává zdravotní gramotnost u vybraných cílových skupin Jihočeského kraje. Následující kapitola pojednává o možnostech zlepšení zdravotní gramotnosti z pohledu odborné veřejnosti (lékařů a sester). Následuje kapitola, která se věnuje podílu práce všeobecných sester na zvyšování zdravotní gramotnosti. Poslední kapitola je zaměřena na etický rozměr zdravotní gramotnosti a následuje závěr a doporučení.
Hlavní řešitelkou projektu byla za Zdravotně sociální fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích doc. PhDr. Sylva Bártlová, Ph.D. Vedoucími jednotlivých týmů byli: Mgr. František Dolák, Ph.D., doc. PhDr. Alena Kajanová, Ph.D., Mgr. Dita Nováková, Ph.D., Mgr. Lenka Šedová, Ph.D., a Mgr. Radka Šulistová, Ph.D. Výzkumná zjištění z tohoto projektu se stala podkladem pro sestavení této monografie.
Struktura monografie vychází ze zadání projektu – úvodní část je věnována popisu projektu, následující kapitola je zaměřena na metodologii, výběr cílových skupin a zpracování dat.
Další kapitola se zabývá zdravotní gramotností dětí ve věku 12–18 let v Jihočeském kraji. Třetí kapitola je věnována zdravotní gramotnosti u dospělých. Následující kapitola se zabývá problematikou zdravotní gramotnosti u seniorů. Šestá kapitola osvětluje problematiku zdravotní gramotnosti chudých (občanů pod hranicí chudoby). Kapitola sedmá se zaměřuje na problematiku zdravotní gramotnosti u Romů. Další, osmá kapitola porovnává zdravotní gramotnost u vybraných cílových skupin Jihočeského kraje. Následující kapitola pojednává o možnostech zlepšení zdravotní gramotnosti z pohledu odborné veřejnosti (lékařů a sester). Následuje kapitola, která se věnuje podílu práce všeobecných sester na zvyšování zdravotní gramotnosti. Poslední kapitola je zaměřena na etický rozměr zdravotní gramotnosti a následuje závěr a doporučení.
Hlavní řešitelkou projektu byla za Zdravotně sociální fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích doc. PhDr. Sylva Bártlová, Ph.D. Vedoucími jednotlivých týmů byli: Mgr. František Dolák, Ph.D., doc. PhDr. Alena Kajanová, Ph.D., Mgr. Dita Nováková, Ph.D., Mgr. Lenka Šedová, Ph.D., a Mgr. Radka Šulistová, Ph.D. Výzkumná zjištění z tohoto projektu se stala podkladem pro sestavení této monografie.
Počet stran: 176
Rok vydání: 2019
ISBN: 978-80-271-2201-1
Online publikace (formáty ePub, ePub, MOBI, MOBI)
Vložte Vaše hodnocení
Vyberte si cenu
Tento produkt má variabilní cenu, vyberte si, za kolik chcete tento produkt koupit. Nejnižší cena je 279,-.